Multimediální dům Lagardere Active ČR startuje novou aktivitu společenské odpovědnosti, jejíž tváří se stane moderátor Evropy 2, Petr Říbal. Projekt Dopravní jednička je zaměřený na cílovou skupinu 3 – 79 let a budou se na něm podílet rádia Frekvence 1, Evropa 2, ZET i multimediální značka Pigy. Hlavním záměrem Dopravní jedničky je snížit počet dopravních nehod a minimalizovat jejich následky. Tato aktivita je z části financována prostředky z Fondu zábrany škod. Na projektu participuje také BESIP, samostatné oddělení Ministerstva dopravy, který je obsahovým garantem Dopravní jedničky.
„My jsme už dlouhou dobu zvažovali, že se pustíme do aktivity společenské odpovědnosti a hledali jsme téma, ve kterém pomoc rádia může mít velké důsledky. Pak jsme se přihlásili do grantového řízení Fondu zábrany škod a v rámci výběrového řízení získali alespoň malou finanční výpomoc pro start tohoto dlouhodobého projektu,“ vysvětluje Michel Fleischmann, prezident Lagardere Active ČR a dodává: „Prostřednictvím našich rádií, digitálních a marketingových aktivit chceme v rámci Dopravní jedničky otevřít toto celospolečenské téma a věříme, že tím naše rádia pomohou k reálnému snížení nehodovosti. Přeci jen rádio poslouchá v autě většina řidičů.“
Každá ze značek Lagardere Active ČR se bude soustředit na jinou cílovou skupinu, což umožní zasáhnout jak začínající řidiče, tak i zkušené řidiče nebo děti, kteří jsou jako chodci rovněž účastníky silničního provozu. Z tohoto důvodu budou ve vysílání Frekvence 1 a Evropy 2 zařazeny nejen spoty, ale i rozhlasové pořady k dopravě a na rádiu ZET odborné vstupy a analýzy. Dopravě se budou věnovat i speciální promo soutěže a v neposlední řadě tuto problematiku zahrne Lagardere Active ČR i do svých výjezdních road-show a eventů. Do Dopravní jedničky budou zapojeni moderátoři, atraktivní hosté i experti. S hlavní tváří projektu, moderátorem Evropy 2 Petrem Říbalem, chystá Lagardere Active ČR i speciální virální edukativní videa. Dětem nabídne Dopravní jednička interaktivní zábavu s prasátkem Pigy, například dětskou hru prasátka Pigy o dopravních značkách pro nejmenší.
„V rámci projektu také vznikne samostatný web Dopravnijednicka.cz, kde budou stovky příspěvků o dopravní výchově. Pro řízení obsahu v éteru i na internetu jsme sestavili tým, jehož součástí jsou profesionálové z médií i z bezpečnosti dopravy. S obsahem nám navíc pomáhá jako garant BESIP, což je záruka kvality a odbornosti všech výstupů,“ prozrazuje Petr Uchytil, ředitel strategického marketingu Lagardere Active ČR.
„BESIP Ministerstva dopravy jednoznačně podporuje projekt Dopravní jednička. Společně s Policií ČR se BESIP bude podílet na výběru nejzásadnějších témat, která ovlivňují bezpečnost na českých silnicích. Věříme, že díky spolupráci s Lagardere Active ČR se nám podaří cíleným působením snížit počet dopravních nehod a tragických událostí u těch nejohroženějších skupin účastníků provozu,“ doplňuje Martin Farář, vedoucí BESIP.
Mediální skupina Lagardere Active ČR patřící do nadnárodní sítě Lagardère Group, je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém rozhlasovém trhu. Provozuje 5 českých rozhlasových stanic, jednu slovenskou a také mediální zastupitelství Regie Radio Music (RRM). RRM od roku 2014 spoluvlastní obchodní síť RADIOHOUSE, jejíž rádia si týdně naladí 72 % posluchačů v ČR. V online prostředí je Lagardere prostřednictví svých i zastupovaných projektů měsíčně schopná oslovit více jak dva miliony reálných uživatelů.
Zuzana Nevoralová
PR manažerka, tisková mluvčí
tel.: + 420 734 353 939
e-mail: zuzana.nevoralova@lagardere.cz