Nohy na palubní desce, povolený bezpečnostní pás nebo láhev s vodou, i to vás může zabít. Na dlouhých cestách trávíme v autě i deset a více hodin v kuse, a tak není divu, že se snažíme udělat si cestu co nejpohodlnější. Jenže, právě naše pohodlí nám výrazně zvyšuje riziko zbytečných zranění.
Aby nás auto ochránilo
Důležité a zásadní je správně sedět, mít správně nastavený a utažený bezpečnostní pás. Auto nás nejvíce ochrání v případě, že sedíme vzpřímeně a pás máme veden přes rameno, dotažený tak, aby nás v případě nárazu co nejdříve zachytil.
Dotáhni si pás a nesklápěj opěradlo
S nesprávným použitím bezpečnostním pásů na řidiče i spolujezdce číhá za jízdy skutečné nebezpečí. Pás by v žádném případě neměl vést kolem krku, jeho výšku je potřeba nastavit tak, aby vedl přes rameno. Jinak nám hrozí zbytečné poranění krku. Často si kvůli pohodlí na dlouhé cestě sklápíme na sedadle spolujezdce opěradlo, řada lidí tak dokonce spí a odpočívá. V této poloze hrozí, že při nehodě nebo při prudkém brzdění se tělo pod pásy prosmýkne.
Vzadu není ložnice
Spaní na zadních sedadlech vleže podél je pro řadu lidí na dlouhých cestách naprosto běžné. Spící uvolněný člověk je pak už při pouhém prudkém brzdění doslova loutkou a nekontrolovaně se pohybuje po interiéru a hrozí, že svým nekontrolovaným pohybem zraní ostatní.
Nohy na palubní desce jsou smrtící
V nekonečných kolonách, ale nejen v nich, v létě vidíme, jak si spolucestující natáhne nohy na palubní desku pod čelní okno. Při případném výbuchu airbagu totiž nohy, které máme položené v místě, odkud vybuchuje, vyletí po jeho aktivaci stejnou rychlostí směrem k naší hlavě. Rychlost vybuchujícího airbagu pak je zhruba 300 km/h. Záchranáři popisují tato devastující zranění jako naprosto zbytečná.
Sandály patří na pláž
Myslet bychom měli také na takovou drobnost jako je vhodná obuv. Boty s volnou patou, ať už to jsou sandály, dřeváky nebo gumové crocsy jsou nebezpečné. Stejně tak není vhodné řízení na boso. Také široké pohorky nejsou na ovládání pedálů tím nejlepším obutím.