Pomalejší dopředuNejpomalejší motorka (jezdec) jede ve skupině vždy jako první. Buďte ohleduplní a myslete na to, že je potřeba přizpůsobit tempo. Na společné vyjížďce nikdy nezávodíme. K tomu je určen uzavřený autodrom!
Rychlí dozadu
Nejrychlejší stroj (jezdec) jezdívá vždy naopak na konci balíku, ostatní totiž vždycky lehko dojede a skupinka se neroztrhá. Platí tady pravidlo kolony – ten, kdo dojíždí, jede zpravidla nejrychleji.
Bezpečný odstup
Během jízdy nesmí být jezdci nalepení za sebou, skupina využívá celou šířku svého pruhu a motorky musí mezi sebou držet bezpečnou vzdálenost. Řazení by mělo probíhat tak, aby všichni měli co možná nejlepší výhled dopředu a přehled o aktuální situaci. Časem si stejně přijdete na to, že nejlepší svezení je, když jedou jen dvě motorky.
Zrcátka
Nekontrolujte přehnaně často v zrcátkách, zda se skupina netrhá. Věnujte se hlavně dění před sebou, to je podstatnější. Pokud neznáte trasu, počkejte na sebe na důležitých odbočkách.
Dorozumívání a signály
Domluvte si předem signály, kdy budete brzdit, odbočovat, kdy budete potřebovat tankovat (každý má jinak velkou nádrž). Velkým pomocníkem jsou v tomto ohledu interkomy – je možnost se snáz domluvit a čelní jezdec může ostatní včas varovat i před případným nebezpečím.
Respekt
Pokud rádi jezdíte v partě, smiřte se s tím, že se budete muset podřídit a budete se dvojnásob chovat tak, abyste nebyli nebezpeční pro ostatní.
Zdroj: BESIP
Projekt Dopravní jednička je realizován za přispění finančních prostředků z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů.