Čechy jsou rájem pro výrobce dopravních značek, které jsou i v místech, kde zcela jednoznačně platí pravidlo pravé ruky a značky tam být nemusí. Stejně jako například v místech, kde končí obytná zóna jsou zcela nadbytečné značky s povinností dej přednost v jízdě. Vždyť pro výjezd z obytné zóny platí pravidlo dání přednosti všem jedoucím po silnici na kterou se připojujete. Tak můžeme uvádět další příklady.
To není vše. Zároveň máme značky, u nichž vlastně nikdo neví co do důsledku platí a co ne. Takovým „zapeklitým“ případem je značka zákaz vjezdu motorovým vozidlům s dodatkovou cedulí: Mimo dopravní obsluhy.
Zakopaný pes je právě v tom, kdo je a není dopravní obsluha. Vyhláška č 294/2015 Sb. říká, že dopravní obsluhou se rozumí „vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, vozidla taxislužby a vozidla, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost.“
Vše vysvětleno? Co známí či příbuzní, kteří vjedou za ceduli k nemovitosti svých příbuzných či známých? Ne. Museli by tvrdit, že jsou tam ubytováni. Co ti, kdo pojednou do hotelu za značkou. Jste tam ubytováni? V pořádku. Jedete jen na večeři, račte nacouvat za značku. Co zaměstnanci firmy, která sídlí za značkou? Majitel ano, on tam má nemovitost, ale zaměstnanec ne. Vycouvat?
Co s tím? Prý je na konkrétní situaci a na konkrétním správním orgánu (policie či obecním úřadu) jak vše vyhodnotí. Dostane motorista pokutu 2 000 Kč (ve správním řízení až 2 500 Kč) nebo ne?
Trochu moc nejasností pro jednu tabulku – Mimo dopravní obsluhy. Nebylo by od věci, aby se nad tím zákonodárci zamysleli a celou situaci už zcela vyjasnili? Vždyť už v roce 2015 se o to pokusili, a jak vidíte, stále to není ono…
Zdroj: UAMK
Projekt Dopravní jednička je realizován za přispění finančních prostředků z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů.